Ervaringen van ouders
Jurgen & Carola, ouders van Aniek (12 jaar):
De begeleiding van Moniek hebben we als zeer professioneel ervaren. Aan de hand van eerste uitgebreide toets maakte Moniek een handelingsplan. Zo werd heel duidelijk waar Aniek stond en waar ze samen met Moniek aan zou werken. Zo werkte Aniek vanaf ‘haar basis’ stap voor stap aan de verschillende onderdelen. Tussentijds hebben we een aantal keer gecheckt bij school, die de aandachtspunten die Moniek benoemde, herkende. In groep 8 had Aniek alle rekenonderdelen onder de knie. Ze is echt enorm gegroeid en heeft veel meer zelfvertrouwen. We zijn blij dat we RT hebben ingezet.
Wat mij vooral is opgevallen is dat Moniek heel goed verbinding met het kind weet te leggen, ze heeft oprecht aandacht en interesse. Aniek zelf geeft ook aan dat Moniek heel duidelijk uitleg geeft en echt aandacht voor haar heeft.”
Merijn, moeder van Julia (11 jaar):
Christian en Merle, ouders van Hidde (11 jaar):
Renske, moeder van Puck (7 jaar):
Miriam, moeder van Andrea (11 jaar):
Jurgen
en Marjolein, ouders/verzorgers van Indy (11 jaar)
Indy haar ontwikkeling was behoorlijk achter geraakt ten tijde van corona en een zeer impactvolle privé gebeurtenis. Hierdoor blokkeerde ze in haar groei op school, met name merkbaar in rekenen.
In overleg met de school hebben we contact gezocht met Moniek. Er was gelijk een klik bij ons als ouders maar nog veel belangrijker ook bij Indy. Moniek heeft echt fantastisch en goed doordacht geholpen met rekenen. Met name door Indy zelfvertrouwen te geven en daarnaast inhoudelijk te laten groeien. Alle gestelde ontwikkeldoelen zijn bereikt. En Indy is rekenen zelfs leuk gaan vinden!
Een mooier resultaat kunnen we niet krijgen. Ontwikkeldoelen bereikt en de basis gelegd om door te stromen naar het voortgezet onderwijs. Indy is daarnaast zelfverzekerder en gelukkiger geworden in haar eigen ontwikkeling. Erg bedankt Moniek!
Anne, moeder van Lude, 11 jaar:
Lude heeft in een jaar tijd bij Moniek heel veel ingehaald, zowel op gebied van taal als rekenen, waar hij door Corona-perikelen op achterstand in was komen te staan. De ondersteuning is op basis van een goed onderbouwd handelingsplan tot stand gekomen, door middel van gesprek met mij, overleg met school, tests en een sterkte-zwakte-analyse.
Dit handelingsplan en de analyses zijn altijd transparant teruggekoppeld, zowel naar ons als naar school. Hierdoor was de lijn met school ook prettig en kort.
Lude heeft met veel plezier gewerkt aan de opdrachten voor thuis, welke altijd goed gedoseerd meegegeven werden waardoor hij nooit het idee heeft gehad dat het te veel was. Sterker nog, hij kwam vaak zo enthousiast terug, dat hij als zijn werk al binnen een dag af wilden hebben! Ook de sfeer bij Moniek thuis, het huiselijke, het lieve hondje en de altijd positieve benadering vonden we allebei heel erg fijn.
Ik vond dat Moniek Lude erg goed kon “zien”, niet alleen in zijn cognitieve functioneren, maar juist ook in zijn emotionele, en hoe het een met het ander samen hing. Hierdoor heeft ze hem het stukje zelfvertrouwen weten terug te vinden waar hij wat van was gaan missen.
Alex en Imke, ouders van Lonne (12 jaar):
“Onze dochter kwam niet meer mee met rekenen op school. Het frustreerde haar enorm en die frustratie zat haar ook op andere vlakken dwars. De RT van Moniek heeft onze dochter enorm vooruit geholpen, zowel op persoonlijk vlak als in haar rekenkunde. Ze is twee jaar met plezier naar Moniek gegaan. Ze vond vooral de rekenspelletjes erg leuk. Uiteindelijk heeft ze haar hele ‘rekenmuur’ die veel rode en gele vlakken (hiaten) vertoonde, groen gekregen. Ze zal nooit een enorme ster in rekenen worden (dyscalculie vastgesteld), maar ze heeft nu wel het vertrouwen in zich zelf terug, heeft geleerd hoe ze sommen kan benaderen en ontleden en – ook niet onbelangrijk – heeft geleerd dat hulp vragen en krijgen heel fijn kan zijn. Moniek communiceert helder met de ouders, de leerkracht en IB-er op school.”
Judith, moeder van Bente (9 jaar):
“Vanaf groep 4 heeft Bente al moeite met rekenen, maar vooral in groep 5 is ze achterop geraakt in het automatiseren. Redactiesommen vindt ze ook erg lastig. Bente is onzeker geworden over haar eigen kunnen, wat haar regelmatig blokkeert. Citotoetsen gaan daardoor ook niet goed. Sinds kort krijgt ze hiervoor RT van Moniek. Om het rekenniveau vast te stellen heeft Moniek meerdere toetsen afgenomen en inzicht daarin gegeven middels een rekenmuurtje. Daardoor zag Bente ook wat ze allemaal al wel kan en dat heeft een positieve boost gegeven. De komende tijd gaat Moniek stap voor stap de basis van het automatiseren herhalen en Bente een meer zelfstandige taakaanpak aanleren, zodat haar zelfvertrouwen ook gaat groeien. Bente gaat met plezier naar Moniek en gaat moeilijke sommen niet meer meteen uit de weg.“
Tessa, moeder van Nova(10 jaar):
“Nova heeft moeite met rekenen en werd hier onzeker over. Moniek heeft systematisch bekeken waar de hiaten zaten en wat Nova al wel beheerst. Vandaar uit is er een plan opgesteld om haar vaardigheden te verbeteren. Moniek communiceert al haar bevindingen en ideeën aan kind, ouder en school, waardoor het voor iedereen helder is waar aan gewerkt wordt.
Nova gaat graag naar R.T. toe en haar zelfvertrouwen neemt toe.
Roberto, vader van Isabella en Sophia(10 jaar):
Onze dochters, Isabella en Sophia, zijn beiden vanaf begin groep 7 bij Moniek gekomen. Voor ons was het doel om de meiden net het extra zetje te geven richting de middelbare school.
Ook vonden wij het belangrijk om extra aandacht te krijgen voor onze dochters, met dingen die ze lastig vonden. Op de basisschool met ongeveer 30 kinderen in de klas is het bijna onmogelijk voor een leerkracht om veel extra aandacht aan elk kind te geven en dit is een hele welkome aanvulling geweest.
Moniek heeft onze dochters allebei ruim 2 jaar onder haar hoede genomen en heeft voor beiden de leerpunten die er waren, beter gemaakt, maar met name heeft ze ervoor gezorgd dat ze vertrouwen kregen en hun eigen kunnen.
We hebben echt gemerkt dat ze allebei enorm gegroeid zijn in de periode met de begeleiding van Moniek en ze zijn allebei met vertrouwen richting de middelbare school gegaan!
Fleur en Ton, ouders van Onno (12 jaar):
“Wij hebben Moniek leren kennen als kindgericht, vriendelijk, open en deskundig. Moniek is prettig in de communicatie richting ouders, maar ook richting school. Ze stemt af en zoekt naar mogelijkheden. Het is haar kracht om aansluiting te zoeken en te vinden bij het kind. Ze vult de tijd afwisselend in. Onze zoon ging nooit met tegenzin. Werken met Moniek is zijn zelfvertrouwen ten goede gekomen en heeft zijn vaardigheden op het gebied van rekenen vergroot en ook zijn inzicht.”